Tumblelog by Soup.io
Newer posts are loading.
You are at the newest post.
Click here to check if anything new just came in.

May 06 2018

Doki Doki Pretty Odd
Sort of a teaser for my next song cover timelapse-drawing-music-video project, but this isn't the drawing used for the timelapse. This here's just the cover art.

Also i only referenced the Pretty Odd logo by memory, it ended up looking different. 
Initially I knew Monika's gonna be Brendon, I wasnt sure who the other three should be... (I mean look at the band now, it's just Brendon. Just Brendon. Just Monika.)

both logo'd & logoless versions

April 29 2018

thatsridicarus

RESOURCES FOR ALL LANGUAGES

srpskibre:

language.ws 

FREE PDFS and audio for thousands and thousands of language textbooks.

There are 2 pages of resources for languages like lakota

22 for Serbian

and 314 for French. 

Don’t even get me started on Spanish

Just make an account, search a language, and download.

Yes, it is that easy.

No, it’s not too good to be true.


BOOM

*drops mic*

Contradicting Thoughts: social media envy
When the social media envy gets to you, you tried fighting it off by feeling good about yourself and at the same time you wanna know if others envy you as well so you ask them about it, but you're afraid you'll come across as prideful to them for thinking you're this enviable being that everyone wants to be. I think about this a lot & sometimes i feel bad for envying others & considered switching sides but lol my low self-esteem doesnt want me to see myself as enviable.

Im probably gonna make a series out of this.
Reposted bycomics comics

April 27 2018

Distortions
One pet peeve of every artist ever. We all know about this so effing well.
Reposted bycomics comics

April 20 2018

A Comic About Your Voice
Partially inspired by that comic with an artist creating a character, and everyone's reaction to the character, & how the art thieves found & butchered her. I knew I wanted to make something similar but about your voice, cuz just like your characters, they're your babies too. And who cares if they got butchered on recording, you have a good voice, appreciate it. People may have better voices than you, just like they have better drawing skills or story-writing skills, but as long as yours make people happy, don't feel bad.

The ending wasn't really well thought tbh, it still feels rushed.
Reposted bycomics comics

March 25 2018

thatsridicarus

peterpettishrooms:

alcor:

reasons why the English language sucks: colonel

The more I think about it, the more amazed I am at how immigrants are able to pick up English and the nonexistent pronunciation rules. Shit still confuses me.

thatsridicarus
5732 fcbc

petermorwood:

frosttoth:

newcleic-asshole:

languagenerds:

why does old english look like shitposting

wuss poppin jimþo

thats a thorn. That little half b half p looking abomination makes the “th” sound.

that says “thiccness”. That IS shitposting

who the fuck discovered time travel in 2017

Oak, and ash, and thorn

While there isn’t an abandoned letter called ‘oak’, there’s one called ‘ash’, that ligature (conjoined) ‘a’ and ‘e’ you see in old-ish British English spellings like “hæmorrhage”. 

It was originally æsc in Old English (Anglo-Saxon) but still pronounced ‘ash’ or ‘eysh’, according to my Uni tutor, though I never asked how he knew - based on rhyme, maybe, or a private time machine. 

There’s another letter, ‘eth’, which is the d with curved crossbarred stem - ð - usually written as plain ’d’ though in reality pronounced like the ‘th’ in ‘with’. 

Thus the chief Norse god isn’t Odin but Othin. 

image

Volstagg the Voluminous, of course, is Ofat…

image
Reposted bytoadieschaafFiriathPsaikosofiasp856
thatsridicarus
5728 0e4e 500

jamejarrs:

ajohnnygoldmain:

thealphapigeon:

jamejarrs:

THIS PICTURE I TOOK OF GASTON IS GONNA MAKE ME SHIT OMG

When u havin a good time but still thinkin about all the shit you’re putting off

Noooo one flex like Gaston
With big pecs like Gaston
No one painfully astral projects like Gaston!

This is my favorite addition to this post

Reposted byFiriathmolotovcupcakeadharathornatschaafKaviahSirenensanghexxe
thatsridicarus

dragon-in-a-fez:

theawwesomeeridan:

love-doesnt-discriminate:

I just said “I am Moana from Motunui, you killed my father, prepare to die” and it actually took me a few seconds to realize that’s not right

My name is Inigo Montoya. You will board my boat, sail across the world, and return the heart of Te Fiti.

my name is Moana Montoya, you will board my father, prepare to sail, and die

Reposted bymolotovcupcakeschaafHappygoluckyschottladenSirenensang
thatsridicarus
5721 d438 500
themightydeerlord:

finalfantasyvii:

medakakurokami:

now THAT is one good looking WcDonald’s

i’ve seen a lot of WcDonald’s in anime, but that is a highly realistically rendered WcDonald’s

What the fuck

I fucking thought this was a photo. Jesus.

Reposted byDagarhenpannakojotQudacirainbowzombieskilledmyunicornduobixMagoryanHmZgreenskyLunarLitevolldostpressanybetonTullfrogKik4skokolokohappykokeshifadenbskillzmcflyposiputtNayuthor7olukandancingwithaghostwhovilleSmigolHamtarondrianverdantforcetatzeorangeugartekotiSoothsayerankinzupacebulowaselen34TheYaibasofiasOhSnapjottosZoonk11pomoorayamep856Psaiko

March 18 2018

thatsridicarus
Play fullscreen
Follow And Feel's always been one of my fav Saosin songs besides Voices & Seven Years, I used to binge-listen to them since college.
One time I sang Follow and Feel to Havana by Camila Cabello, and later, thought of making a similar-sounding music to it when planning this Saosin cover but it still sounds generic-pop-ish. Feels odd covering a rock song into... well, this, just cuz Garageband doesn't have enough rock stuff T~T

For the artwork I've initially thought of a lady wearing a cloak spying on someone beheading a third character, supposedly a king, based vaguely on the song lyrics. But I kinda got confused and felt like drawing other things, and ended up with snakes spying on a bunny with its eyes on the biggest apple on the tree.
Since this is also partially based on Havana, I picked the color palette from the music video & drew everything in shades of blue with the bright red apples sticking out like Camila's dress.

March 17 2018

What's it like being another year older?
Something I kept asking people who are a year older or a few months older than me, supposedly in preparation to turning into their age.

Let's make a petition to stop asking people this question... at least after they turn 20 onwards cuz admittedly it's getting tiresome.

Webtoon | Tapas
Reposted bycomics comics
Timestamps: hanging... floating...
RN from Timestamps again, all tied up somehow while still holding on to her drink. I kinda wanna draw her again in this sweater & no pants, drinking either coffee or tea, from my last Inktober piece.
Oh and I wanted to do something based on another RyusukeHamamoto artwork, Serial-Experiments: Lain
 
P. S. This isn't meant to be bondage art or anything kinky, she's just drawn that way for the sake of drawing poses. I just realized that moments after I started. 

March 12 2018

revamped bubble fighter
Felt like doing a revamp of one of my oldest characters the Random Bubble Fighter

Tried to give her a more modernised look but thats all I could do cuz i'm not the most fashionable of all people... the only prominent change is her haircut. also i wanted to giver her a bluish skin but it looked off, so I gave her normal-colored skin n thought about her getting blue skin when she powered up.

also i'm ashamed to say the background's based on Hamamoto-Tan feat. Pokemon by RyusukeHamamoto, cuz dang, that's from the mid-2000's.

March 09 2018

Small-chested and still having these probs
Trying out a Panty And Stocking With Garterbelt style for no reason.
Also the shoulder strap thing & the self-unbuttoning button thing isn't just a busty girl's problem. I experience these annoying things enough for them to be a pet peeve.

Speaking of busty girls problems, i wonder what Rampaige's been up to lately. I see her updates but I can't seem to read her recent comics :(
Doodles on Sketchbook Pro 02/2018
A continuation of this, with mostly Black Panther & Kyou Kara MaOh characters

DAYUM JOSAK & KILLMONGER Y'ALL SEXY
oh and Günther has a Gunther

March 04 2018

They're watching me awkwardly from a distance
Artwork for my Saosin "Follow And Feel" cover | Watch the timelapse video

I've initially thought of a lady wearing a cloak spying on someone beheading a third character, supposedly a king, based vaguely on the song lyrics. But I kinda got confused and felt like drawing other things, and ended up with snakes spying on a bunny with its eyes on the biggest apple on the tree.
Since this is also partially based on Havana by Camila Cabello (cuz one time I sang Follow and Feel to the song) I picked the color palette from the music video & drew everything in shades of blue with the bright red apples sticking out.

done in Procreate

February 24 2018

Similar ideas shouldn't stop you from creating
Sorry cuz I'm not sorry for my opinion on showing off your art despite people having done similar artworks before.

Nobody ever said this to me back when I was starting, so I felt the need to say this to somebody. Someone in deviantART told me their friend stopped writing and took down her fanfics and her blog account just cuz people accused her of copying someone else's fanfics and bashed her fics when it was all a coincidence. And in an Ear Biscuits episode Rhett & Link spoke about the numerous of scrapped out video ideas just cuz other Youtubers have beat them to making videos they were planning to make. It's really sad hearing this and I kinda wanna see their works cuz they've worked hard on something and y'all know how it feels to have something you've spent time working on thrown into the trash just like that. It's frustrating.

If this is the case then you gotta put a disclaimer on the comments or something. Don't let a small coincidence make people think you're an idea thief.


Reposted bycomicsmaciekpghalbadious

February 20 2018

doodles from a meeting 14/2/2018
was at a meeting outside the office, and felt like doodling on the side as i was taking notes

February 10 2018

Hug-Chomp
Ever liked someone so much you wanna /literally/ eat them up? Maybe their whole aura's just delicious.

Tapas | Webtoon
Older posts are this way If this message doesn't go away, click anywhere on the page to continue loading posts.
Could not load more posts
Maybe Soup is currently being updated? I'll try again automatically in a few seconds...
Just a second, loading more posts...
You've reached the end.

Don't be the product, buy the product!

Schweinderl